Halaman

Latar Blog

Asmaul Husna

Selasa, Mei 25, 2010

Naskah 11 - Moga kerana Dia

Assalamualaikum......

Saya harungi hidup hampir 20 tahun, dengan bermacam ujian dan kesenangan. Ketika saya mula merasa sedikit dewasa, saya pelajari supaya punyai cita-cita dalam hidup. Supaya menjadi panduan saya melangkah. Kerana cita-cita yang macam-macam itulah saya menjadi sekarang. Saya angan-angan kan untuk menjadi salah seorang yang mengembalikan kegemilangan Islam. Saya tahu (betul ke?) susahnya jalan yang harus saya tempuhi. Macam dalam lirik lagu sunnah orang berjuang dan untuk tuhan,agaknya begitulah kesusahan yang saya perlu tempuhi. Sejak punyai cita-cita itu, saya belajar melalui jalan-jalan yang saya rasakan akan membawa saya kepada cita-cita ini. Kadang-kadang saya lelah bila sesekali syaitan berjaya lorongkan saya menjadi tidak ikhlas. Saya kecewa dengan diri saya yang sesekali merasa tidak kuat dan berputus asa. Dan ujian itu, kadang kala terlalu banyak dan rencam. SAya mohonkan pada Tuhan agar selalu memberi saya kekuatan. Tapi, saya pernah tahu,bahawa Tuhan tidak akan beri semua yang kita minta. Kerana Dia yang lebih tahu apa yang baik untuk kita. Bila ibu menyuruh saya melakukan sesuatu baru-baru ini, saya tidak tahu apakah betul keputusan ini. Cuma saya tahu ini akan menjadi kegembiraan ibu. Dan kerana saya percaya taatkan perintah ibu bapa juga boleh menjadi syiar mengukuhkan Islam, saya iakan kata ibu. Moga semuanya yang saya telah dan akan lakukan kerana Dia.Lantaran saya percaya Dia YaNg Maha Mengasihani tak akan mensia-siakan hambaNya yang berbuat baik terhadap ibunya.

2 ulasan:

  1. semoga hidupmu sentiasa di redhai Allah kerana redha ibumu bersama mu...=)

    BalasPadam