Halaman

Latar Blog

Asmaul Husna

Jumaat, Februari 12, 2010

Naskhah 4 - Terima Kasih Tuhan!

Assalamualaikum untuk diri-diri yang mencintai sahabatnya........
Waktu pagi-pagi begini,bersunyi-sunyi,selalu mengingatkan saya masa-masa yang telah lalu.Baiknya Allah memberi kita mengenali orang lain.Saya punya ramai kawan yang baik-baik.Selalu bersabar dengan perangai saya yang entah apa-apa.Kadang-kadang menjadi inspirasi dan semangat saya.Sejak dari saya pandai berkawan sampai ke hari ini,mereka telah banyak mewarnai dan menjadi sebahagian dari hidup saya.Terima kasih kepada semua yang pernah menjadi sahabat-sahabat saya.Saya pernah membaca 1 hadis,bunyi macam ni lebih kurang:
"Andai seseorang dari kamu mencintai sahabatnya kerana Allah,
maka hendaklah kamu memberitahunya"
-Abi Daud-
Jadi,kepada semua sahabat-sahabat saya,dulu sehingga kini,saya cintakan anda semua,sepenuh jiwa saya.Moga Allah selalu memberi kebaikan dalam hidup kita,dipanjangkan umur dalam keberkatan,dilimpahi rahmat dan kasih-sayang-Nya.Ya Allah,muliakan sahabat-sahabat saya dengan ilmu-Mu,jadikan mereka hamba-Mu yang selalu bertambah cintanya kepada-Mu apabila mendapat kurniaan,dan bersabar bila dilanda ujian.Moga kita mendapat sahabat seperti yang disebut dalam ayat ini:
teguhkanlah kekuatanku dengan (adanya) dia(31)
dan jadikanlah dia teman dalam urusanku,(32)
agar kami banyak bertasbih kepada-Mu(33)
dan banyak mengingat-Mu(34)
sesungguhnya Engkau Maha Melihat(keadaan) kami(35)
-Surah Thahaa-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan